Bloggens utformande och fokus under säsongen

Det är nu som sagt mindre än en vecka kvar innan Leksands herrar möter Tingsryd i ett förhoppningsvis kokande och hockeyabstinenssuget Tegera arena.

Jag kommer vara på plats under den matchen, men först bara lite kort hur jag tänker mig den här blloggens vara eller icke vara under den kommande säsongen.

Min tanke från början var att starta en hockeypodd med fokus på Allsvenskan, ett kort typ magasin där jag gick igenom hockeyveckan som varit. Tyvärr hittade jag ingen som kunde eller ville klippa podd, så det blev inget med den idén den här säsongen heller.

Därför kommer jag fortsätta med den här bloggen även över kommande säsong. Det blir alltså nionde säsongen med den här bloggen som still going strong, även om det inte är lika många och detaljerade inlägg som back in the days.

Förra säsongen bantade jag ner inläggen en hel del jämfört med tidigare. Tidigare höll jag högsta fokus på den liga där Leksand spelade, men uppdaterade även frekvänt kring den andra ligan, SHL eller Hockeyallsvenskan, där Leksand inte spelade. Minns att jag t.o.m. hade en veckosummering av SHL något år när Leksand inte spelade där.

Den bevakningen släppte jag ganska ordentligt förra året, främst p.g.a. tidsbrist, men även för att jag personligen inte riktigt känner samma sug efter att skriva hockey som jag gjorde tidigare. Därför bantades det ner till att nästan enbart fokusera på serien där Leksand spelar, vilket alltså förra året var Allsvenskan, precis som i år.

SHL går att läsa om på så många andra platser tänker jag, så där kommer inte så mycket fokus att hamna heller i år, bortsett från när det drar ihop sig till slutspel och kval framåt vårkanten.

Hockeyettan har jag alltid gillat att skriva om, för det är en liga som inte får särskilt mycket utrymme och som kanske inte intresserar så många om man inte är supporter till något av lagen i serien, men precis som tidigare år kommer jag ha korta uppdateringar av Ettan lite då och då, men bevakningen kommer framförallt att öka efter jul och när det drar ihop sig mot att avgöras i Allettorna och det vankas playoff hit och dit för att till slut utse fyra lag som ska försöka kvala sig upp till Allsvenskan.

Så huvudfokus kommer alltså ligga på Hockeyallsvenskan, med SHL och Hockeyettan som komplement lite då och då.

Uppdateringarna kring Allsvenskan kommer precis som förra året inte bli matchbundna, utan det kan gå några matcher mellan uppdateringarna, men jag har iaf en vision av att göra ett framåtblickande inlägg för vad som väntar under nästkommande vecka, och ett sammanfattande inlägg av veckan som varit, sedan får vi se hur det blir med det i realiteten. Bloggande ska trots allt i första hand vara något kul, inget tvång. Därför blir det uppdateringar när jag helt enkelt känner för det, men kika gärna in här lite då och då, så missar ni inget, det lovar jag!

Har ni tankar, funderingar eller idéer på vad jag kan göra, vad ni vill läsa mer om eller hur jag kan göra något annorlunda, kommentera gärna och lämna feedback, det tar jag gärna emot!

Med det sagt så är det väl inte så mycket mer kvar att säga just nu än att låt säsongen 2018/19 börja!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0