AIK imponerar

AIK imponerar verkligen just nu. Här kom typ 7:e raka segern och om inte Almtuna vinner sin match mot Södertälje imorgon så har AIK 10 poäng ner till AIS under sträcket. Med 4 matcher kvar att spela är man då alltså i princip klara för slutspelsserien. Ikväll blev det seger med 0-4, på bortais, mot Mora av alla lag. Wow! Det är respekt måste jag säga! Mora har varit ruskigt bra, även om man har varit lite mer mänskliga här på slutet, vilket inte alls är konstigt med tanke på tabelläget. Nu känns det istället som det är AIK som kör över allt motstånd. Man imponerar verkligen och faktum är att man fortfarande har chansen att nå topp 2, även om det ska till väldigt, väldigt mycket för det. Tror knappast att det kommer hända, men klättra ett eller ett par hack till i tabellen med den form man har nu, det tror jag inte är någon omöjlighet. tingsryd är bara 1 poäng före och Timrå är bara 3 poäng före. Faktum är att det bara är 6 poäng upp till Pantern på 3:e plats och det tror jag inte är någon omöjlighet för AIK måste jag säga...

Kvällens 2 resultat:
Mora -AIK 0-4
Västerås - Tingsryd 1-3

Västerås tog inte chansen att dra ifrån Björklöven under sträcket nu heller. Tingsryd hade 0-2 innan VIK reducerade i 3:e perioden. Man tryckte sedan på för en kvittering, men nådde inte hela vägen fram och nu har Löven chansen att passera igen, om man slår Timrå borta imorgon. Definitivt ingen lätt uppgift, men inte omöjligt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0