Klart för playoff 1 i Hockeyettan

Det gick snabbt. Här har jag nu hittat hur playoff 1 i Hockeyettan kommer att spelas. Det ser ut enligt följande:

Södertälje – Halmstad
Troja – Hammarby
Huddinge – Kristianstad
Visby – Åker/Strängnäs
Tranås – Skövde
Östersund – Vännäs
Piteå – Lindlöven
Kiruna – Örnsköldsvik

Södertälje ska slå Halmstad, alla dagar i veckan. Det är den matchserie som känns mest glasklar. Sedan blir jag väldigt förvånad om inte Östersund slår Vännäs, om inte Troja slår Hammarby och om inte Piteå slår Lindlöven. Piteå har visserligen inte övertygat jättemycket och man kunde ju t.o.m. ha missat playoff där i sista omgången av Allettan, men Lindlöven bör man slå och Troja ska slå Hammarby. Visst att Bajen har börjat etablera sig på den här nivån, men så starka att man slår ut Troja i bäst av 3, det tror jag inte att man är.

De övriga 4 matcherna kan bli jämnare och är mer ovissa tycker jag. I synnerhet Kiruna - Örnsköldsvik, där Örnsköldsvik körde över allt i vårens ffortsättningsserie och där lagen kan varandra ganska bra efter att ha spelat i samma grupp under hösten. Jag tror dock Kiruna drar det längsta strået där, men jag garderar mig och blir inte förvånad om Örnsköldsvik lyckas ta sig vidare.

Mest oviss tycker jag dock Tranås - Skövde känns. Tranås kunde visserligen tagit sig direkt till kvalserien, men under hösten övertygade man inte jättemycket och slutade bara 4:a i västra serien då, Skövde 7:a, men det skiljde inte många poäng där och känslan är att Skövde har börjat trampa igång litegrann nu. Frågan är dock om det räcker? Jag är tveksam, men likt Örnsköldsvik garderar jag mig för att Skövde kan ta sig vidare.

Jag tror alltså att följande lag tar sig vudare till playoff 2:

Södertälje
Troja
Huddinge
Visby
Tranås
Östersund
Piteå
Kiruna

Det blir alltså samtliga lag från Allettan, men är det något lag från fortsättningsserierna som tar sig vidare så tror jag på Örnsköldsvik, Skövde eller kanske möjlugen Kristianstad.

Playoff 1 inleds på torsdag och spelas sedan lördag och ev. söndag om det behövs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0