Tabbeltippning av SHL säsongen 2014/15

En snabb tabelltippning av SHL säsiongen 2014/15 tar vi också, innan det smäller nu på torsdag.

Såhär tror jag att grundserien slutar när vi sumerar den i mars nästa år.

1, Frölunda
2, Växjö
3, Luleå
4, Skellefteå
5, Brynäs
6, Linköping
7, HV 71
8, Färjestad
9, Örebro
10, Leksand
11, Djurgården
12, Modo

Frölunda känns fruktansvärt starka nu i CHL, som också har dragit igång nu under försäsongen. Det gör också Luleå. Skellefteå ångar på de med, men Växjö har haft det lite tyngre. Jag tror dock ändå de kan blanda sig i tätstriden, som kommer bestå av de 4 översta lagen.

Sedan hamnar Brynäs och LHC lite i ett vakum där i mitten och sedan blir det stenhårt. Varken HV eller Färjestad har imponerat något vidare nu i CHL och jag känner fortfarande inte den där riktiga styrkan och tyngden i varken Färjestad eller HV som fanns för några år sedan, när de hade sin storhetstid. Kanske kan de blanda sig i kampen om de 2 sista direktplatserna till kvartsfinalerna, men de 4 första platserna når de inte. De skulle också lika gärna kunna sluta 9:a och 10:a, för både Örebro och Leksand tror jag har kraften att ta dem båda.

Djurgården kan klara sig undan ett kval för att hålla sig kvar i SHL. Det kan även Modo göra, men man har inte imponerat under försäsongen och jag tycker man känns väldigt lätta. Djurgården har inte heller gått fram som någon ångvält under försäsongen, men man har mött betydligt tuffare motstånd än vad Modo har gjort, i och med CHL. Så ja, jag tror mer på att Djurgården undviker kval än att Modo gör det, men jag sätter ändå båda dessa under sträcket, så får vi se hur tabellen slutligen sumeras då i mars nästa år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0