Nu fyller vi Globen!

för tre år sedan fylldes Globen till sista plats när Leksand och Mora drabbade samman där i ett Daladerby på neutral mark. Majoriteten av de 13 500 åskådarna var leksingar och det var ett galet tryck där inne i "bollen".

Nu är det dags igen.

Imorgon är det på nytt dags för Daladerby i globen!

Första ramsan som kommer rulla i arenan imorgon, med centrum på Leksands kortsida, direkt efter nedsläpp, är följande ramsa, med melodi från Fattig bonddräng:

Här är Leksands IF, här är Dalarnas lag,
här står mina bröder, mina systrar och jag.
Vi är stolta bönder, vi är vita och blå,
kärleken till Leksand, kommer alltid bestå!

Det är inte många utomstående lag som hade kunnat fylla Globen, men Leksand kan. Moras fans ska inte heller glömmas bort, men jag är säker på att de flesta där inne imorgon kommer vara blåvita och ramsan här ovan lär få Globen att lyfta och wow säger jag bara! Vi är röststarka i vanliga fall, men det här är något utöver det vanliga. Det kommer bli en hockeyfest som heter duga!

Här nedan är några klipp från förra Globenmatchen. Titta bara på inramningen!
Hur det gick då?
Leksand vann med 0-5.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0