In och ut i Leksand

Det fortsätter att hända saker i truppen inför den kommande säsongen.

Nu är det klart med följande:

*Johan Olofsson lämnar för spel i Malmö
*Anton Karlsson ansluter från Frölunda.
*Johan Porsberger stannar i Leksand.

Olofsson hade jag gärna haft kvar i Leksand. Han har mycket hockey i sig och även om han kanske inte glänste på SHL-nivå så är jag övertygad om att han skulle tillföra extremt mycket på Allsvensk nivå. Det sägs att han också hade kunnat spela kvar i Leksand till hösten för ungefär samma pengar som han nu kommer få i Malmö, men att han själv vill spela SHL och då föll valet på Malmö, vilket jag kan förstå på ett sätt. Han är ung och vill givetvis utvecklas och spela på en så hög nivå som möjligt, för det handlar ju om hans egen karriär också, så tyvärr är det väl bara att säga att det är tråkigt för Leksand, men att han garanterat inte kommer att göra bort sig i Malmö.

Anton karlsson lånades ju in i slutskedet av säsongen 2015/16 och bidrog mycket där och då, i synnerhet där i playoffmatcherna mot Tingsryd. Jag tror och hoppas att han kommer fortsätta att bidra även under den kommande säsongen.

Att Porsberger väljer att stanna är oerhört positivt. Han var en av lagets absolut främsta spelare under den gångna säsongen och han har egentligen produserat hela tiden, enda sedan han tradades från Asplöven, som då fick Lars Bryggman istället. bryggman, som nu återfinns i Pantern, men som förmoda spela med Malmö i SHL även den kommande säsongen, precis som han gjorde under delar av den gångna säsongen. I vilket fall så tror jag att Porsbergers signatur är oerhört viktig för Leksand och det känns väldigt bra att han stannar måste jag säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0