AIK kvitterade matchserien på ett kokande Hovet

7394 åskådare var på plats på Hovet tidigare idag när AIK tog emot Bofors i match 2 i bäst av 3 lagen emellan. BIK hade ju 1-0 i matcher, efter att man vunnit hemma i match 1 med klara 4-1, efter en blek insats från AIK. Man hade alltså chansen att avgöra här, men det gjorde man inte, för här var matchbilden totalt omvänd jämfört med i match 1. Stundtals såg det nästan ut som det bara var ett lag på isen här och det var AIK. Man spelade ut Bofors ordentligt under långa stunder av matchen, skapade anfall på anfall, ibland ur ingenting, samtidigt som Boforsspelarna tappade puckar och såg nästan uppgivna ut vid vissa tillfällen. Nej, det här var AIK's match från början till slut, man ägde den fullständigt och vann skotten med 44-25 och matchen med klara 4-1. Nicklas Heinerö gjorde 1-0 efter 03:11, Mikael Lindqvist ökade på till både 2-0 och 3-0, innan Theodor Lennström reducerade för BIK 02:12 in i 3:e perioden, men trots det skapade man inte fler chanser och Jesper Bratt stängde matchen med 4-1 efter 12:46 och det var ett galet tryck där inne på Hovet. Wow säger jag bara!

Resultat:
AIK - Bofors 4-1

Totalt:
Bofors - AIK 1-1 i matcher

Den 3:e och helt avgörande matchen spelas i Karlskoga på måndag och får jag satsa några slantar så lägger jag dem på AIK. BIK var visserligen bra i torsdags, men det känns på något sätt mer som ett bottennapp än som att komma ner på jorden för AIK. Gnaget känns mer hungriga tycker jag och om man spelar såhär på måndag, då kommer man att ta det här, för idag var det imponerande. Jag vågar nog dock lova att hela Rögle sitter och håller tummarna för att BIK reder ut det där, för jag tror inte Rögle vill ha AIK i ett kval...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0