Ska Leksand resa sig igen?

Förutsättningarna inför ikväll är glasklara. Fler mål än Modo är det som gäller, annars är den här säsongen över.

Leksand har varit i sådana lägen tidiare under säsongen. inte minst mot Mora i sista omgången av Slutspelsserien. Då var förutsättningarna ännu mer glasklara och krävande för de blåvita. Seger med minst 4 mål var det som gällde, annars skulle Mora få spela playoff mot Tingsryd i bäst av 3. I princip ingenting talade för Leksand då, men vad hände? Leksand gick in och krossade Mora med 6-0 och tog sig mot alla odds vidare till det där playoffspelet mot Tingsryd.

Samma sak när man några omgångar tidigare förlorade med 1-4 hemma mot Timrå och i princip räknades bort av alla inför de 2 avslutande omgångarna och inte minst nu i direktkvalet, när man låg under med 0-2 i matcher och totalt 0-9 i mål, men ändå hämtade upp det till 2-2 i matcher.

Ja, ni ser själva. Detta laget verkar på något sätt trivas i sådana måstesituationer och precis som man gjorde vid tillfällena ovan, i synnerhet mot Mra, är det bara att göra nu också. Det gäller bara att gå ut och släppa loss, ge allt man har, för det finns inget att spara på längre. Exakt samma sak var det mot Mora. Det var vinna eller försvinna. då vann man. Frågan är om man kommer göra det ikväll igen?

Oavsett hur det går ikväll så är jag noga med att poängtera att jag är oerhört nöjd med den här säsongen. Skulle vi inte gå upp i år så tror jag faktiskt inte ens det är negativt för klubben, med det lagbygge som är på gång till nästa säsong. Viktiga kuggar som Johan Porsberger, Martin Grönberg, Jon Knuts, William Wikman, Fredrik Forsberg och Martin Karlsson blir kvar, och inte minst, Perra blir kvar i båset. Man kan nog kort sagt säga att jag aldrig har varit så nöjd efter en säsong där vi inte har gått upp som jag kommer att vara efter denna säsongen. Den resa grabbarna har gjort är fullständigt magisk och jag är så jäkla stolt att vara leksing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0