Djurgården sista lag in i kvartsfinalerna

Djurgården tog sig till slut vidare till kvartsfinal, efter en spännande och svängig historia i den 3:e och avgörande matchen lagen emellan på Hovet igår. Det var Djurgården som tog ledningen, men Brynäs vände till 1-2, men i 3:e perioden vände Djurgården tillbaka till hela 5-2 och trots att brynäs reducerade både 1 och 2 gånger nådde man inte hela vägen fram, Djurgården höll undan och är därmed klart för kvartsfunal. Det står därmed klart att kvartsfinalerna kommer att spelas enligt följande:

Skellefteå - HV71
Frölunda -Djurgården
Linköping - Växjö
Luleå - Färjestad

HV har spelat bra mot Skellefteå, men jag tror Skellefteå är både tyngre och skickligare i en matchserie i bäst av 7 och jag tror man kommer att vinna med 4-1 i matcher.

Djurgården kan nog ge Frölunda en ganska bra match. Frågan är om Frölundas slutspelsspöke ska ge med sig, eller om Djurgården kan ta den där matchserien? Jag tror Frölunda vinner, men jag tror det kan gå till åtminstone 6 matcher. Frölunda vinner med 4-2 i matcher.

LHC känns tyngre än Växjö och jag tror att regerande svenska mästarna ryker redan i kvarten i år. LHC vinner med 4-1 i matcher.

Jämnast av de 4 matchserierna tror jag att Luleå - Färjestad blir. vem som drar det längsta strået där är svået att säga. Luleå har toksatsat inför säsongen och minns jag rätt målade man t.o.m. kansliet i guld innan säsongen drog igång, men man har inte riktigt fått det där att kugga i på alla poster och Färjestad är samtidigt ett lag som, likt Rögle, brukar växa ju längre säsongen går och som aldrig går att räkna bort i ett slutspel, så jag tror att Färjestad tar hem det där, med 4-3 i matcher.

Skellefteå, Frölunda, LHC och Färjestad till semifinal alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0