Playoff 2 är lottat och klart

Då är det lottat och klart för playoff 2 i Hockeyettan och såhär spelas de 4 drabbningarna:

Södertälje - Piteå
Tranås - Visby
Östersund - Kristianstad
Troja - Kiruna

Piteå imponerade inte mot Lindlöven. Södertälje gjorde vad man skulle mot Halmstad och jag blir väldigt förvånad om SSK inte fixar det här. Man SKA fixa det här.

Tranås får en fin lottning här och jag tror inte man kommer ha några större problem med Visby. Tranås vidare där.

Östersund gjorde en svag insats i 1:a matchen mot Vännäs, men reste sig sedan och när man fick spela hemma var det inget snack om saken. 13-1 i målskillnad på de 2 matcherna. Nu får man 2 hemmamatcher till och det kan bli avgörande, för jag tror mycket väl att Kristianstad kan vinna hemma och ta den här matchserien till 3 matcher. Sedan ska man ta en match uppe i Östersund och det kan bli svårt, men är definitivt inte omöjligt. Är det något av de lägre rankade lagen som ska ta sig vidare, då tror jag det är Kristianstad.

Kiruna gjorde vad man skulle med Örnsköldsvik, men Troja tror jag inte man rår på. troja vidare där.

Jag tror alltså att Södertälje, Tranås, Östersund och Troja går vidare till playoff 3, med Kristianstad som outsider.

Matcherna spelas torsdag, lördag och ev. söndag i denna veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0