Videon får sammanfatta den här säsongen...

Sista sidan i den här makalösa och helt otroliga sagan är skriven och bragden är ett faktum, vi är tillbaks, efter bara en säsong i Allsvenskan, en minst sagt turbulent sådan.

Det här är helt sinnessjukt, helt jävla sinnessjukt! Jag kan knappt fatta det än, men det är sant, sagan är fullbordad, vi är tillbaaks!!!

Jag kände nästan likadant efter Morakrossen med 6-0, men att det skulle bära hela vägen, det vågade jag aldrig hoppas på, men det gjorde det och det är helt sagolikt ofattbart, men ändå sant!

Jag bara skrek rakt ut här hemma när Montpetit satte avgörandet, knappt sex minuter in i förlängningen, firade med en öl och en munk. Hade svårt att somna sen också kan jag lova och det kom tårar av ren lycka, grät det första jag gjorde igårmorse också, när jag tittade på klipp från matchen och från när spelarna rullade in i Leksand.

Wow, alltså, det är helt ofattbart detta, uträknade av alla gång på gång, men ändå har man rest sig, gång på gång och trots att man förlorar tre av matcherna i den här serien i bäst av sju stort, 5-0, 0-4 och 7-1, så vinner man ändåd med 4-3 i matcher. Man har en målvakt i Henrik haukeland som är förbannat jävla bra, alla krigar och offrar sig hänsynslöst och Jonas Frögren får avsluta karriären med att ta upp Leksand i SHL igen, precis som Mattias Timander gjorde för tre år sedan.

Jag överlåter resten till videon här nedan...

Krigare!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0