2 nyförvärv har landat

Idag droppade Leksand sina 2 första nyförvärv inför nästa säsong och det handlar om...

...Patrik Norén, senast i almtuna
...Eric Kastonguay, senast i Tingsryd

Spontant känns det... sådär. På Allsvensk nivå hade det varit 2 bra nyförvärv, i synnerhet Kastonguay. Han kanske levererar i SHL också, det vet vi inte, i Tingsryd var han ju riktigt bra, men det är trots allt en nivå till upp i spelet i sHL jämfört med allsvenskan. Norén ser jag inte riktigt var i laget han ska gå in? Tycker redan vi har många yngre tallanger på backsidan som har visat upp sig nu under kvalet och då tror jag mer på att satsa på dem än på Norén. Nej, jag hade velat se mer rutin, i synnerhet nu som Frögren slutar. Det här känns mer som bredd än spets. Spetsen kanske kommer senare, vad vet jag, men bredd tycker jag att vi redan har ganska bra i det här laget, så jag vet inte jag... Hoppas iaf att "Challe" och grabbarna i sportrådet vet vad de sysslar med. Hittills har de ju gjort det ypperligt bra, med Porsberger och Olofsson, så vi får väl ge både kastonguay och Norén en chans åtminstone.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0