Första bortamatchen

Ikväll är det dags för 1:a bortamatchen för säsongen. Det är Uppsala och almtuna som ska besökas. Inför kvällens 6 matcher tänkte jag därför lämna mitt tips till hur det slutar i de olika mötena. Jag skrev ju att jag skulle vara nöjd om jag prickade in 3-4 rätt i 1:a omgången, men jag satte faktiskt 5/7 matcher. Hade bara fel på Västerås, som ju vann i umeå, och Bofors, där det ju blev ett X efter full tid i Mora.

Såhär spelas kvällens matcher:

Pantern - Mora 1
Almtuna - Leksand 2
Oskarshamn -Sundsvall 1
Bofors - Asplöven 2
Tingsryd - AIK 2
Västerås - Vita hästen 2

Många bortasegrar här.

Jag tror faktiskt att Pantern kan utmana Mora ordentligt. Mora övertygade inte i 1:a matchen, även om 3:e perioden var väldigt stark, och Pantern vann i premiären, + att det här blir lagets 1:a hemmamatch någonsin i HA, så jo, jag tror de vinner igen.

Leksand hoppas jag verkligen kan dra det längsta strået mot Almtuna. Almtuna vann ju på försäsongen, men försäsong är försäsong, så jag hoppas och tror att Leksand vinner.

Oskarshamn tippas också hålla till på den nedre halvan av tabellen och jag tror återigen att Sundsvall får det tufft. Kanske att man kan ha en chans om IKO underskattar motståndet, men det ska ju inte hända, så jag tror att IKO drar det längsta strået där.

Asplöven tror jag åker ner till Karlskoga och tar 3 poäng. det är inte lätt att spela borta i Nobelhallen, det vet vi sedan tidigare och det är en lång resa för asplövenspelarna, men jag tror ändå man grejar det.

Även AIK tror jag vinner borta. Det är förvisso Tingsryds 1:a hemmamatch i HA på ett antal år också, men AIK känns tyngre, så jag tror man vinner.

Sedan är det jättesvårt att tippa utgången mellan västerås och Vita hästen. Det kan egentligen sluta hursomhelst och jag blir inte förvånad i vilket fall. Båda lagen lär tillhöra toppen och frågan är om inte Hästen sätter sig i respekt direkt och vinner i Västerås? Jag tror man har en god chans att göra det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0