Kvalserien hägrar för Södertälje...

Jag kan inte tänka mig annat efter ännu en förlust idag, nu mot Oskarshamn. Det var IKO som tog ledningen, Södertälje kvitterade i 2:a perioden, men Oskarshamn återtog ledningen innan perioden var slut och sedan stängde man matchen med 1-3 i 3:e perioden. Det innebär att med 5 omgångar kvar är det 9 poäng upp till säker mark för Södertälje. Kvalserien är otäckt nära nu...

Dagens resultat:
Södertälje - Oskarshamn 1-3
Vita hästen - Timrå 0-2

Som jag skrev igår tippade jag matchen i Norrköping med en Timråseger. Så blev det också. 3 tunga poäng för Timrå, som nu bara är 1 poäng bakom just Hästen i tabellen och klättrade därmed förbi både Asplöven och Almtuna i tabellen.

Imorgon kompletteras omgång 47 med AIK - Karlskrona, Mora - Västerås och Skånederbyt på måndag, Malmö - Rögle.

Om KHK och Malmö tar 3 poäng måste nog Västerås göra detsamma mot AIK. AIK kan å andra sidan haka på Oskarshamn och Asplöven ordentligt om man vinner, men nej, jag tror Karlskrona tar en ny seger där. Mora kan nog vara revanschsugna efter förlusten med 0-1 senast mot just AIK, men jag sätter ändå Västerås som favoriter där. Skånederbyt lär också bli jämnt, men jag tror Malmö drar det längsta strået där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0