Snabbaste 4-0 någonsin

Bofors gjorde 0-1 efter 46 sekunder uppe i Timrå, på sitt 1:a skott i matchen. 0-2 kom på det 2:a skottet. Efter drygt 5 minuter hade man bombat in ytterligare 2 mål. Det räknas som det snabbaste 4-0 eller 0-4 i Hockeyallsvenskans historia. Det stannade dock inte där. Efter drygt halva perioden gjorde man 0-5 och i 2.a perren stänkte man in ytterligare 2 kassar, fram till 0-7. Mardrömsstart för Timrå, minst sagt, efter uppehållet. Slutresultatet skrevs till 3-7 och såhär gick det i de övriga matcherna:

Oskarshamn - Rögle 4-1
Västerås - Asplöven 4-1
Djurgården - Almtuna 2-1 str
Mora - Björklöven 1-2
Södertälje - Troja 3-0
Malmö - Karlskrona 5-0

Malmö nollar Karlskrona. Starkt. Ruskigt starkt. Kanske var det här uppehållet som har varit just vad KHK inte behövde, ett avbrott i det flow man har haft sedan starten av denna serien? 0-5 är deras största förlust hittills i år, dessutom vann alla lagen där bakom, Västerås, Bofors, just Malmö osv.

SSK kanske å andra sidan behövde just det här uppehållet. Innan detsamma var det uppenbart saker och ting som inte stod rätt till hos Kringlorna, men här håller Niklas Lundström nollan och man vinner ganska komfortabelt. Vi får se om det är en tränd som håller i sig. I sådant fall kan SSK klättra innom kort.

Björklöven tar ytterligare en seger. Man gjorde 0-2 i 1:a perioden och höll sedan undan hela vägen, trots att Mora reducerade och tryckte på mot slutet. Löven är på allvar på väg upp från det där bottenträsket nu.

Rögle lyckades inte med samma bedrift. Istället kom en förlust borta mot ett Oskarshamn, som jagar Rögle i tabellen och som inte vill bli indragna i den där sträckstriden på riktigt. Därför var det 3 mycket viktiga poäng för IKO.

Djurgården spelade, som vanligt, oavgjort och precis som förra gången dessa båda lagen möttes uppe i Uppsala blev det delad poäng. Då vann Almtuna om jag minns rätt, nu var det Djurgårdens tur.

Ikväll är det full ogång av SHL, något som uppskattas mycket ute i stugorna. Alla dessa delade omgångar med som bäst 3 matcher ena dagen och 3 matcher andra dagen är inget roligt. Ännu sämre blir det när det ligger en match här, 2 matcher där osv. Nej, full omgång är mer än välkommet och därför tänkte jag ge mitt tips för kvällen. Det ser ut såhär:

Linköping - Skellefteå 2
HV 71 - AIK 1
Örebro - Modo 1
Leksand - Färjestad 1
Växjö - Brynäs 2
Luleå - Frölunda 1

LHC öser in mål och är starka hemma, men nej, jag tror SAIK vinner ikväll.

HV tror jag håller i sin formkurva, tyvärr, och vinner även ikväll.

Örebro kan nog ha fått en väckarklocka där av 7-0-förlusten mot Växjö och kan nog studsa tillbaka nu efter uppehållet. Uppehållet var kanske precis vad man behövde. Å andra sidan torskade Modo också precis innan uppehållet, men hade dessförinnan en vinstrad på 8 matcher, så det är inget dåligt motstånd man möter.

Färjestad kan nog tyvärr utmana riktigt starkt ikväll, men jag hoppas och tror ändå att de blåvita lyckas kriga till sig 3 poäng. Om inte annat så iaf ett kryss.

Varför Brynäs vinner vet jag inte riktigt. Det är bara en känsla jag har, så jag litar på den.

Samma sak är det i Luleå, men här tror jag att hemmalaget vinner. Jag blir dock inte förvånad om Frölunda tar hem alla 3 poängen till Göteborg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0