Tippning inför kvällens omgång

En snabb tippning här då inför kvällens Elitserie och Allsvenskan. Vi börjar med den senare:

Västerås - Örebro 2
Bofors - Leksand 1
Troja - Malmö 2
Södertälje - Almtuna 1
Mora - Tingsryd 1
Oskarshamn - Asplöven 2
Djurgården - Karlskrona 1

Jag tror Örebro krigar sig till en seger i Västerås, där hemmalaget trots allt krigar för att säkra sin kvalserieplats. Jag tror dock inte man gör det ikväll och det innebär att striden kring 3:e pkatsen tätnar rejält, för jag tror både att Djurgården och Bofors vinner ikväll. Djurgården måste vinna, det är inget annat som gäller. Karlskrona kan dock ställa till det, men jag tror på seger för DIF. Leksand har inget att spela för, met än serierekordet i poäng, men jag tror inte det målet räcker för att rå på ett heltaggat Bofors, som också griper efter sista halmstrået i kampen om 3:e platsen. Bofors vinner.


Mora och Malmö griper även de sista halmstrået och det lyckas ikväll. Mora går upp på samma poäng som Oskarshamn, som förlorar mot Asplöven, och Malmö är 2 poäng bakom inför sista omgången.

I Elitserien tippar jag såhär:

Luleå - AIK 1
Timrå - Färjestad 2
Brynäs - Modo 1
Rögle - Skellefteå 2
Växjö - HV 71 2
Frölunda - Linköping 2

Inte så mycket att snacka om här. Inte mer än att Brynäs skaffar sig ett gyllene läge för att trots allt klara sig till slutspel. Jag tror nämligen att chansen till att de slår Modo är betydligt större än att AIK ska slå Luleå borta.

Vi har en spännande kväll framför oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0