Första trepoängarna

Elitserien går vidare. Igår var det full omgång, sånär som på Brynäs - Frölunda, som spelades redan i onsdags och där Frölunda tog ytterligare en seger.

Gårdagens matcher slutade enligt följande:
Linköping - Skellefteå 0-4
HV - Färjestad 5-2
Luleå - Djurgården 5-2
Timrå - Växjö 1-3
Modo - AIK 0-2

Vi kan alltså notera att både HV och Växjö tar sina 2 första trepoängare för säsongen. Växjö tar inte bara sin första trepoängare för säsongen, utan också den första någonsin. Grattis! Gerber skulle dessutom ha hållit nollan, om han inte strulat till det bakom mål vid ett tillfälle, slagit fram pucken till en Timråspelare, som bara hade att slå in den i öppen kasse fram till 1-1. Bara sekunder senare kunde Växjö dock återta ledningen och avgjorde sedan i tom kasse.

Viktor Fasth fick revansch för tisdagens mindre bra insats. Han håller nollan och Modo har det fortsatt tungt.

Att Skellefteå nollar LHC borta är imponerande. Mycket bra spel av Hadelöv där i mål och ett resultat Linköpingsborna knappast kan vara nöjda med.

Ikväll drar Allsvenskan vidare. 4 matcher spelas:
Sundsvall - Almtuna
Borås - Tingsryd
Troja - Södertälje
Rögle - Bofors

Jag tror det slutar:
Sundsvall - Almtuna X
Borås - Tingsryd 1
Troja - Södertälje 2
Rögle - Bofors 1

Sundsvall har visat att man inte blir någon slagpåse i årets säsong, samtidigt som Almtuna har haft det väldigt tungt hittills. Därför tror jag Sundsvall kan ordna ett kryss där.

Något av lagen Borås eller Tingsryd kommer inte stå på 0 poäng efter kvällens match. Jag tror det blir Borås. Visserligen bara 2 mål gjorda på lika många matcher, men i kraft av hemmaplan tror jag ändå man tar Tingsryd, som har sett väldigt bleka ut än så länge.

Troja bör ta poäng av SSK för att haka på litegrann, men jag tror det blir tufft och SSK tar ytterligare en seger.

Rögle väntar fortfarande på sin första trepoängare för säsongen och jag tror den landar ikväll, såvida inte Bellissimo gör en hjältematch och räddar poäng hem till Karlskoga.

Jag kommer vara borta under helgen, därför kör vi tips på morgondagens matcher också:
Mora - Leksand 1
Malmö - Västerås 1
Oskarshamn - Örebro 2

Jag tror tyvärr Leksand kan få det tufft uppe i Mora imorgon, inför ett, troligen, fullsatt FM Mattsson arena. Läget är dock ovisst, men jag håller Mora som liten favorit.

Malmö tror jag tar hem toppmötet med Västerås. Pontus Sjögren har sett riktigt bra ut hittills, om han nu får stå. Toivonen har vi ännu inte sett, men man har en ruskigt stark målvaktsuppsättning där. Det blir tufft för Lasse Johansson i Västeråskassen att matcha det, men han har gjort omöjliga räddningar förr, så man vet aldrig. Jag håller dock Malmö som favoriter där.

Oskarshamn kanske kan ge Örebro en match, men jag tror Örebro tar sin 3:e raka seger...

Det är även matcher på söndag, men då är jag hemma igen, så de tar vi då. Håll till godo tills dess!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0