Tips inför ikväll

Ikväll är det nästan full omgång i Hockeyallsvenskan. Därför tänkte jag dra ett tips här och nu på hur kvällens matcher kommer sluta.

Borås - Tingsryd 1
Mora - Leksand X
Örebro - Oskarshamn 1
Malmö - Västerås 1
Troja - Södertälje 1
Rögle - Bofors 2

Borås har varit heta i några matcher nu och tog t.o.m. en mycket meriterande seger borta mot Västerås i förra omgången. Tingsryd har varit lite under isen på senaste, men någon gång ska det vända. Senast jag sa det gällde det Oskarshamns negativa tränd. Då trodde jag inte de skulle vända den under kvällens match, men det gjorde de. Jag tror dock inte Tingsryd gör det och Borås tar ytterligare 3 mycket viktiga poäng i bottenstriden.

Daladerbyt, som är kvällens höjdpunkt, tror jag kommer bli jämnt. Mora kommer med en 6-1-seger över nyss nämnda Tingsryd i bagaget, medan Leksand gjorde en riktigt bra match mot Örebro i lördags, trots att det inte blev några poäng där. Det blir en jämn match och jag tror det kryssas i den.

Örebro tror jag fortsätter att ånga på och tar ytterligare 3 poäng. Man drygar dock inte ut avståndet till Bofors, som hakar på, i och med kvällens seger över Rögle, som dock är lite på gång nu, men Bofors krigar ändå ner Ängelholmarna.

Det andra Skånelaget, Malmö, som åkte på ännu en förlust senast mot just Bofors tror jag dock har en bra chans mot Västerås ikväll. Jag kan inte förklara varför, men jag har en känsla av att de kan stå upp riktigt bra ikväll. Återstår att se om jag har rätt, eller om jag är helt ute och cyklar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0